Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення (слухання) щодо припинення діяльності шляхом ліквідації Лучанківської філії Бігунського ліцею Словечанської сільської ради
І.Найменування організатора громадського обговорення:
Словечанська сільська рада.
ІІ.Нормативне забезпечення:
Стаття 143 Конституції України. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Стаття 103 Бюджетного кодексу України. Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти:
початкові школи,
гімназії ( крім дошкільних підрозділів у таких закладах),
ліцеї.
Стаття 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Стаття 25 Закону України «Про освіту» Засновник закладу освіти зобов’язаний у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжувати навчання на відповідному рівні освіти.
Стаття 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти.
Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Розвиток мережі закладів освіти громади забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника.
Стаття 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:
початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Початкова школа функціонує як окрема юридична особа, або як структурний підрозділ гімназії.
Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.
Як виняток, за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.
ІІІ. Мета: врахування думки жителів Словечанської територіальної громади щодо припинення діяльності шляхом ліквідації Лучанківської філії Бігунського ліцею .
Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало закладів освіти стали напівпорожніми.
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні. На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні зокрема, зменшується народжуваність, відповідно зменшується кількість учнів.
Значною проблемою залишається утримання та належне функціонування закладів освіти із малою наповнюваністю учнів.
Наявність у закладі освіти класів із меншою наповнюваністю учнів, ніж розрахункова, призводить до дефіциту освітньої субвенції у місцевому бюджеті та потреби спрямувати власні кошти на виплату заробітної плати педагогічним працівникам. Громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги, утримання технічного персоналу,підвезення учнів та педагогічних працівників, оплату енергоносіїв та ін. Варто зауважити, що на даний час витрачаються значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень малокомплектних закладів освіти.
У 2024 - 2025 навчальному році станом на 01 вересня 2024 року у Лучанківській філії Бігунського ліцею навчається 24 учні, з яких:
- 4 учні - початкова ланка (один класокомплект);
- 5 учнів - 7 клас;
- для 10 здобувачів освіти організоване індивідуальне навчання (педагогічний патронат) у 5,6,8,9 класах, де наповнюваність становить менше 5 учнів;
- 5 дітей навчаються за сімейною формою навчання.
Начально-виховний процес здійснює 9 педагогічних працівників, та 5 працівників обслуговуючого персоналу.
Велику роль відіграє фінансування такого закладу. Так, середні видатки на утримання одного учня у Бігунському ліцеї - 49000 грн, а у Лучанківській філії – 196306 грн.
Аналіз демографічних даних свідчить, що на наступні роки перспектива збільшення показника наповнюваності класів та мережі класів відсутня.
Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу бюджетних коштів, альтернатива утримання таких закладів освіти чи переведення дітей до спроможних навчальних закладів і забезпечення якісніших умов навчання завдяки вивільненим коштам.
ІУ. Формат проведення громадського обговорення: публічне громадське обговорення передбачатиме проведення громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей з громадськістю і колективами ЗЗСО.
Пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника.
Пропозиції, розповсюджені через соцмережі, до уваги братися не будуть. До участі в обговоренні запрошуються всі мешканці Словечанської територіальної громади.
V. Місце знаходження та адреса електронної пошти організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:
- 11122 Словечанська сільська рада, вул. Поліська, 9, с. Словечне Коростенського район Житомирської області.
VI. Свої зауваження та пропозиції просимо подавати з 29жовтня 2024 року по 29 жовтня 2025 року на поштову адресу:
11122 Словечанська сільська рада, вул. Поліська, 9, с. Словечне Коростенського району Житомирської області.
- e-mail:
rada@slovechanska-gromada.gov.ua